Jag är så jävla trött på svensk service.
Svensk arbetsmoral.

Först och främst svenska öppettider.

Jag önskar mig amerikansk style på affärer, banker och post. Även caféer. 

 

Först och främst. 

Alla är trevliga. Hur fake det än är men den som har trevligaste och gladaste bemötandet vinner. 
Nej du ska titta mig i ögonen. 
Nej du ska inte svara i telefon. 
Du ska göra som du är tillsagd. 
Du ska alltid erbjuda hjälp även om du ser att jag klarar det själv. 
Du ska först och främst visa 100% intresse när jag snackar för jag visar dig 100% samma intresse när du har något att säga. Got it? Thank you!

Jag vill ha en kompetent personal före någon som är snygg och skrattar åt sina egna skämt. 

Jag önskar mig att man har 24/7 öppettider och ser till att apotek, coop och posten och banken alltid är öppen. 

Mycket av svenska arbetslösheten beror på att man limiterar öppettiderna ( man skalar av arbetstillfällen och överbelastar befintiliga anställda ) och alltid tvingar folk till menlösa köer eller hänvisar folk till nätet som givetvis alltid tar mer tid och tålamod. 

Jag önskar mig att folk också kan städa efter sin egna skit. Lära sig respekt för andras saker och att arbetsplatser och affärer alltid är rena. Nej jag vill inte ha dreglande schäfer på Akademibokhandeln eller att folk smetar ut läppstift eller foundation på kläder som finns i provrummen. Jag vill inte städa upp andras äckliga ungar snorpapper på Ikea. Jag vill ha en trevlig och fräsch plats att vistas för jag betalar t.ex. 150 spänn för en fika eller 500 för en jacka som kanske är värd 300 egentligen där 200 kr går endast till själva affären. 

Fattar ni? 



... kommentera gärna!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback