Mitt 2013 är det år då jag ska tänka positivt och då jag ska ta och satsa på mitt eget välbefinnande. Och även att kunna stötta andra utan att kräva något i gengäld. Jag tror detta tänket att vilja ha något tillbaka är det som gör att de flesta vänskaper rinner ut i sanden. Alla kan inte ge utan man måste börja själv först. Men också lite motsättande att inte satsa energi på folk som aldrig kan ställa upp inte ens när det krisar.
Men än så länge är det den här flytten som står på tapeten. Vi har idag kört en två rundor flyttlass med bilen och lagt alla grejer i förrådet. Sedan så har vi konstaterat att lägenheten även om den är supermodern och snygg så är den ostädad och värst är badrummet. Så vi måste tyvärr sanera den innan vi kan flytta in grejer. Vi har även kollat på soffor och möbler. Köpte också glas och en minilampa på ikea. Hittat fina grejer på både Bergmans möbler och Jysk! Denna soffa hade vi tänkt oss. Den är en Bergmans.
Sedan så hittade jag ett bord på samma affär som jag funderar på.
Jag gillar naturfärger helst brunt i alla nyanser och grönt, mörkrött och grått. Jag inspireras av skogen och utav stilren look och av möbler som säger trivsel och bekvämlighet. Hemmet ska inte bara vara en förvaringsplats av saker och människor utan vara en grogrund till harmoni och stabilitet i livet. För mycket färger eller opersonlig stil . Eller blandning av för många stilar är bara jobbigt och ökar vantrivsel som leder till stress. Ett hem ska ge lugn och avkoppling. Givetvis så ska jag lägga min touch på det hela med roliga krukor och lite barnsliga mönster på tyger som jag gillar. Gärna med elefanter eller björnar eller kaniner. Jag kommer vill också ha fina mattor och massa ljus. Levande ljus! Men ingen fucking jävla Carpe Diem eller fula vita trähängen där det står kök eller badrum på. Eller sådana metallhinkar där det står tvättmedel på. Hellre korgar och smarta lösningar hur man ska gömma saker på ett snyggt sätt. Aja nu ska jag ta plugga. Även det måste skötas. Är också lite sur på bokförlagen som lägger så skyhöga priser på kurslitteratur liksom what the fuck!!! Har fan 4 kurser till att läsa!


... kommentera gärna!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback